Ayat seribu dinar adalah ayat suci al-Quran yang dipetik dari surah Al-Talaaq ayat 2-3

Ayat seribu dinar adalah ayat suci al-Quran yang dipetik dari surah Al-Talaaq ayat 2-3:
2}……dan sesiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya),
{3} Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.

Sunday, August 22, 2010

semakin indah dan mendamaikan

slm bersua kmbali dah lama rasanya tidak mencatat di blog homestay ini rindu pula. kali ini ada cerita menarik untuk di kongsikan, bertarikh 18-8-2010 hari khamis baru2 ini. homestay menerima kehadiran ustaz Radzi Kamarul Hailan menghadiri program yang telah di adakan di homestay. beliau sampai sekitar pukul 10pg. inilah juri Akademi Quran. dan johan kebangsaan dan antarabangsa tilawah,apa yang paling penting dan menjadi kenangn terindah. beliau mengalunkan bacaan Al-Quran dgn taranum yang dapat d dengar, d lihat dan meresap ke sanubari dapat di lihat secara dekat ketokohan qari tersebut. tambah rasa syukur, homestay ini semakin berseri dengan ayat2 Al-Quran. saya juga upload gambar bilik suit no.2.

No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN

coklat d teratak (order 0195481022)